1. Ce site utilise des cookies. En continuant à utiliser ce site, vous acceptez l'utilisation des cookies. En savoir plus.
  2. Bonjour tout le monde ! Veillez consulter la Politique de forum pour comprendre nos règles, Merci a vous !
    Rejeter la notice

AIDE WD Mobile: How to create barcode scanner....

Discussion dans 'Windev Mobile' créé par DirkPitt, Jan 16, 2019.

  1. DirkPitt

    DirkPitt Member

    Inscrit:
    Jan 8, 2018
    Messages:
    59
    J'aime reçus:
    16
    Hello to all and a Happy New Year to all members

    I need to develop a little application with WM to use a smartphone as a barcode scanner with the default camera.

    In details these are my needed:
    - The user scan a barcode representing a Work Order ID
    - This Work Order contains a series of other detailed barcodes representing each a job to execute ..
    - The smartphone must be connected via wi-fi area in the shipyard where the operators work.
    - The smartphone must retrieve the Work Order ID and the job details id from the server and acquire the start time the operations is executed, then scan another time the WO ID and the JOB ID to say END time.
    These operations must be registered on a specific database table (MariaDB/MySql) and processed by the employees days after...
    My main problem isnt how to create the interface, but how to connect the smartphone to Mariadb/MySql...
    I remember of SqlManagerx class...May i use it??

    Any idea?, Suggestions and examples are welcome..

    Thank you in advance
    Dirk
     
    Tags:
  2. popoy

    popoy Well-Known Member
    MEMBRE WX

    Inscrit:
    Fev 23, 2018
    Messages:
    2,882
    J'aime reçus:
    1,532
    salut

    Bonjour visiteur, Merci de vous Inscrire ou de vous connectez pour voir les liens!

    ,
    pour le code barre regarde

    Bonjour visiteur, Merci de vous Inscrire ou de vous connectez pour voir les liens!


    pour MySQL c'est bien SqlManagerx qu'il faut utiliser sur Android.
    Si tu n'as pas Android tu doit passer par un web service et MySQL natif.
     
  3. DirkPitt

    DirkPitt Member

    Inscrit:
    Jan 8, 2018
    Messages:
    59
    J'aime reçus:
    16
    Hello

    Bonjour visiteur, Merci de vous Inscrire ou de vous connectez pour voir les liens!



    Thank you for the input...
     

Partager cette page

Chargement...