Bonjour Sur la base de vos expériences, je vous demande, quand puis-je utiliser le service Web Soap ou WS REST? Actuellement, j'utilise SOAP uniquement et je n'utilise jamais RESTMerci d'avance
Hello Bonjour visiteur, Merci de vous Inscrire ou de vous connectez pour voir les liens! Soap Advantages SOAP provides the following advantages when compared to REST: • Language, platform, and transport independent (REST requires use of HTTP) • Works well in distributed enterprise environments (REST assumes direct point-to-point communication) • Standardized • Provides significant pre-build extensibility in the form of the WS * standards • Built-in error handling • Automation when used with certain language products REST Advantages REST is easier to use for the most part and is more flexible. It has the following advantages over SOAP: • No expensive tools require to interact with the web service • Smaller learning curve • Efficient (SOAP uses XML for all messages, REST can use smaller message formats) • Fast (no extensive processing required) • Closer to other web technologies in design philosophy
Merci Bonjour visiteur, Merci de vous Inscrire ou de vous connectez pour voir les liens! pour la comparaison